Pages

Monday 2 April 2018

DOA UNTUK GURU : NUR(CAHAYA)

Keletah Wali Comel ❤️
30 Mac 2018 ๐Ÿ˜
Teringat, semalam wali 1 minta tolong habiskan makanan dia.
"Teacher, tolong habiskan ni... Mursyid dah kenyang.." Wali 1.
"Ala... Mursyid makanlah... Teacher pun dah kenyang... Sikit je lagi tu. 'ya Allah, bagilah mursyid habiskan makanan, jangan biarkan mursyid membazir'..."
Mursyid pun duduk sambung makan...
Tak lama kemudian, Mursyid pun bangun untuk hantar pinggan ke sinki dan basuh tangan. Saya terlihat tinggal kentang je dalam pinggan mursyid.
"Mursyid, kentang tu...? Taknak?"
"Taknak."
"Sini Teacher makan kentang."
Saya pun makan kentang dari pinggan yang dihulurkan wali 1.
Sambil makan kentang tu, Wali 1 doa "Ya Allah, siapa yang habiskan kentang ni, bagilah dia cahaya. Cahaya Muhammad."
'Eh? Mursyid ni...' ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜๐Ÿ˜˜ haha...
"Aamiin"
๐Ÿ’žNota :
Termasuk dalam #TaatKhidmat juga adalah murid mendoakan gurunya... (hari ni Allah mengajarkan saya sesuatu melalui Wali 1)
Ye, memang pernah saya suruh dia doa macam tu masa saya rasa sayang nak buang makanan yang dia tak habis dulu...
"Ya Allah, siapa yang habiskan makanan ni, bagilah dia cahaya. Cahaya Muhammad."
(sebab alang-alang saya la jadi tukang makan tu)
Tak sangka pula wali 1 boleh doa maksud yang sama... Walau hanya pada menghabiskan kentang.... ๐Ÿ˜Š๐Ÿ™†
ู„ุง ุญูˆู„ ูˆู„ุง ู‚ูˆุฉ ุงู„ุง ุจุงู„ู„ู‡ ุงู„ุนู„ูŠ ุงู„ุนุธูŠู…...
ุฑุจ ุฅู†ูŠ ู„ู…ุง ุฃู†ุฒู„ุช ุฅู„ูŠ ู…ู† ุฎูŠุฑ ูู‚ูŠุฑ... ๐Ÿ’”๐Ÿ‚
๐Ÿ’ž
Credit with love to : Teacher Noraini Mardhiyah ❤️❤️
May Allah Bless us ❤️

No comments:

Post a Comment